Månen?

Jag funderar på att byta från blogg.se till bloggspot.com. Det verkar mer socialt, folk pratar bloggar sinsemellan och har virtuella kafferep medans (hatar att stava det ordet) blogg.se är mer att man sitter själv och skriver halvdeppiga reflektioner. Nu har jag inte direkt något att grunda denna teori på, det är bara magkänsla men de säger ju att man ska gå efter den så då gör jag det.
Men jag byter nog bara utifall det går att rakt av kopiera över allt man skrivit, för nu när jag väl lyckats med konststycket att hålla en blogg vid liv i över ett år så vill jag inte börja om på en ny kula. Det vore ju bloggandets svar på att börja om gymnasiet (vilket jag för övrigt drömde för inte så längesen. Jag vaknade och tänkte: Fuck, vad gammal jag är!).
Men först kanske jag måste få till bloggen så den ser lite bättre ut, eller ska jag börja med att ge bloggen lite substans? Känns som jag mest skriver om det senaste jag tänkte men sen sket i att göra något vettigt av.
I alla fall....
Tillbaka till jobbet på måndag, känns skönt men oroar mig lite för att det kommer bli samma visa igen. Då kommer jag förmodligen att dra till Uppsala igen iofs, och det vore skoj, men egentligen borde jag leta efter något annat jobb. Jag vill ha fast anställning och bli vuxen men det kanske är lite att ask for the moon.
(Åter till meta-bloggandet: Har märkt att jag rubrik-sätter efter sista meningen i bloggen, det funkar bra för jag hatar rubriker.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0