Associations-leken!

En egenskap jag gärna skulle ha, och kanske till och med välja som min superkraft (man får bara välja en!) är nog att power-nappa. Verkar så jävla nice! Lite trött? Sov i tio minuter, sen vakna upp som i en Godmorgon juice-reklam och skutta förbi några yoga-utövare i Slottsskogen. Men nej då, mitt sömn-beteende ser ut som följande: somna till för en sekund, vara död resten av dagen + dagen efter (eftersom det fuckar upp kommande natts sömn). Råkade ut för detta igår på väg hem från Skövde, slumrade till och hann drömma några sekunder (kommer inte ihåg vad förrutom att Rowan Atkinson var med, och vi jobbade på samma restaurang) och efter det: dödhet!
Skövde ja, sjukaste. Trodde jag aldrig varit i den gudförgätna staden (citat Thomas, min chef, när jag frågade vad som fanns i där: "INTE ETT SKIT!") men ack så fel jag hade, stället vi var och riggade på låg precis bredvid ett hotell jag bott på som liten när Skara Sommarland var destinationen. Mindes stället som värsta exotiskt, det har lite Medelhavs-feeling på arkitekturen, men mina refferensramar var inte särskilt breda på den tiden så i mina ögon nu såg det rätt nergånget ut. Jävla god frukost-buffé dock, sånt minns jag skarpt!
Inte ofta man käkar frukost-buffé längre, när jag är utomlands, eller i andra städer, är det inte direkt en all-you-can-eat-frukost som prioriteras, frukost överhuvudtaget hamnar långt ner på den listan. Men i våras så blev det faktiskt av! Min farmor och farfar var på besök i stan och bodde på Scandic Europa i Nordstan och de hade lyckats kirra en extra buffé-biljett åt mig! Min farfar är connected alltså, han kan fan inleda samtal med valfri person i hela landet och efter några minuter upptäcka att de har en gemensam bekant. Just det hände när vi åkte taxi lite senare den dagen.
Fan, nu lekte jag associations-leken utan att jag tänkte på det. Får bli titeln på dagens blogg (titlar suger, kanske ska börja köra på datum eller random V75-hästnamn).


Kommentarer
Postat av: Elina

tycker faktiskt att frukostarna jag fixar till dig är rätt top of the line!

2008-09-18 @ 22:28:02
Postat av: Viktoria

tydligen kör NASA med 26-minuters-tupplurer för sina rymdnissar. enligt dem vaknar man då precis innan man går in i den djupsömn som man känner sig sådär pissig efter. men det kräver en väckarklocka av något slag antar jag.

2008-09-19 @ 14:18:45
URL: http://vickdownunder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0