Synopsis

Tror min blogg fyllt två år nu, två små ljus på tårtan. Inte skrivit så mycket det senaste året och det är väl bra på sätt och vis, jag skriver inte så mycket när jag mår bra och det har jag gjort för det mesta. Sitter just nu i Uppsala och funderar över varför jag inte åkte hem igår eftersom det inte finns något mer att göra tills på onsdag egentligen. Känns lite skumt att ha en hemlängtan utan dess like när man är någonstans man bott. Laddar ner lite filmer i tristess och klurar över hur jag ska få över dem till min dator.
2008 var ett bra år, fast det kändes som det var 2007, som kändes som det var 2006, som kändes som det var 2005. Nu känns det som det är 2008 och det kommer det göra hela året. Mitt skolår förra året sabbade min tidsuppfattning och just nu känns det som året efter studenten, lite opepp att känna sig två år yngre. Men men, jag vet en massa grejer jag vill göra i livet och 2009 ska bli året jag sätter igång med dessa projekt, på nåt sätt. Kanske ska ta körkort till slut också? Börjar bli dags, kom på att de flesta av mina kompisar tog det för fem år sen.
2009 ser ni mig på vagnen till och från Hisingen alla tider på dygnet, i Härlanda där jag repar, då och då på X2000 mellan Göteborg och Stockholm, på Uppsalas gator ett par gånger, på en TBC arbetsplats i centrala Göteborg. Ni ser mig inte längre i Nordstans lunchrusning, vid Nya Varvet eller Annedal.

2008 i korthet:

Elina

Aldrig tidigare har jag kommit någon så nära som dig, vi kan vara så otroligt olika men bara där man ska vara olika, där det är till vår fördel och gör oss så starka och stryktåliga. Jag längtar tills våra namn står tillsammans på en dörr och du diskar efter att jag lagat mat. Det är snart ett år sedan jag åkte hem till dig, och till slut kom fram efter att ha suttit i tio minuter på en spårvagn som av någon anledning inte rörde sig. Dagarna efter kunde jag inte kontakta dig eftersom jag varken hade telefon eller internet och när jag till slut testat alla nummer jag fått av 118118 fick jag tag på dig och fick äntligen se dig igen. Jag älskar dig så mycket och vill ge dig alla pingviner i världen.

Arbetsliv och studier - Rollahcoastah

Under året har jag pluggat och haft två jobb, alla dessa har varit både givande och krävande. Tyvärr inte givande ekonomiskt, det känns som jag inte haft pengar på evigheter. Har levt på inkomster ifrån skivförsäljning och dricks tills nu, är nästan helt barskrapad. Ska på arbetsintervju den 15:e, hoppas på att jag kan leva drägligt framöver. Är så otroligt trött på att aldrig ha pengar och kunna göra något. Jobben var servitör på Pizza Hut och lagerjobb på ARTiflex, där jag också åkte runt i Göteborg och satte upp dekorer för fester och liknande. Som servitör spillde jag öl på en unge, serverade fel mat ett par gånger, annars var jag strålande om jag får säga det själv men jag pallade inte tiderna så jag slutade. I mitt andra jobb konkade jag runt med saloondörrar, uppstoppade vildsvinshuvuden och gigantiska Inca-pelare med gaffeltruck och dekorerade ett disco åt Claes "Clabbe" af Geijerstam men ekonomin i landet gjorde att folk slutade ställa till med sådana arrangemang och jag stod arbetslös under det sista kvartalet. Drog in några hundringar genom att sälja USB-minnen i form av ninjor men vinsten åts upp av Traderas avgifter så jag gav upp och letade mig efter nya arbeten, vilket jag än i dag gör.

Bandjakten - år 3

Kan nog säga att jag har letat klart. Även detta har i flera år varit en karusell. Började året med en kortare medverkan i ett band, som i stort sett bara bestod av en resa till Danmark, där bandet splittrades. Sedan var det lugnt alltför länge, mycket snack, lite verkstad. Hittade två vettiga människor, Johannes och Ozzy, från Kungsbacka resp. Strömstad men det dröjde tills oktober förrän replokal var ordnad. Sedan dess har line-up:en kompletterats av Mathias och Carl. Fyra låtar är i stort sett klara och första spelningen är på väg att bokas, skiten träffar fläkten. 2009 kommer FOREVERINYOURNAME att dyka upp på Göteborgs-scenen.

Happy Fun Times

Jag brukar normalt sett ha tråkigt för det mesta och vara allmänt tråkigt men jag fick inte tillfälle att vara det så mycket under året. Roadtrippade till Danmark, köpte biljett av en engelsman till ett slutsålt Mars Volta, bodde i en dokumentärfilmares atelje i ett hamnområde och åt falafel i Christiania, beställde öl men fick vatten. Åkte till Nykvarn med Stoffe för att spela på Moshpit Open, kl 06:00 dagen efter skolavslutningen (ingen sömn) men blev inställda i sista sekund och sov väldigt obekvämt i ett kallt tält i en tom folkpark. Var i Stockholm med skolan, var på Skansen för första gången i mitt liv, fastnade i Upplands Väsby mitt i natten och fick åka taxi till Uppsala. Flyttade in i min första egna lägenhet, lassade in allt jag ägde genom ett fönster. Hade astronomisk otur på IKEA vilket ledde till att jag fick åka dit tre gånger innan jag slutligen kunde köpa saker och få hem det. Hade en inflyttningsfest som lämnade mitt hem i en till ihållande rökstank. Var på audition och sjöng inför en jury (antagningsprov) men blev inte antagen men var nöjd ändå. Hängt i Slottsskogen ett par gånger under alla årstider. Var på West Coast Riot med några av mina bästa vänner och hade en sjukt härlig vecka. Skaffade mig en Alkaline Trio-tatuering på benet, som ledde till att jag fick tusen utslag på benet. Rakade av allt mitt hår. Åkte ut i Europa i en vecka, fotograferade rastadvärgar vid Big Ben, bodde på det skabbigaste hotellet hittils, såg sjuka djur på London Zoo, träffade Dan och Giulia, fick höra "Radio" live och bröt ihop, tog kort med Eddie Reyes, Matt Skiba, Derek Grant och Dan Adriano, åt kass pubmat, KFC och Nando's, åkte till Amsterdam och blev kär i staden, gjorde fullt lagliga saker, åkte till Köpenhamn, spelade yatzy på ett kafé tills vi tröttnade och åkte tillbaka till flygplatsen och spenderade dagen på Kastrup. Vände på dygnet och hade sömnproblem i några månader. Var på maskerad utklädd till Herr Gunnar Papphammar. Satt uppe en hel natt och följde det amerikansak presidentvalet och bevittnade en historisk händelse. Kommer inte på något mer.
Spelningar värda att nämnas:
Jimmy Eat World, Mars Volta, Poison The Well, Dillinger Escape Plan, Coheed & Cambria, Oceansize, Comeback Kid, Lagwagon, Flogging Molly, NOFX, Bad Religion, Alkaline Trio, Taking Back Sunday, Cancer Bats & Funeral For A Friend.

Värt år, minst sagt. 2009 ser just nu ut som följande: spelningar med Poison The Well, 36 Crazyfists, Gaslight Anthem, Reel Big Fish och Underoath, en herrans massa tatueringstid, ihopflyttning med Elina och resplaner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0